ZorgOber
  • ZORGOBERS
    • Kleinschalig wonen
    • Restaurant
  • ZORGKOKS
    • Zorgkoks
  • OVER ZORGOBER
    • Over ZorgOber
    • Zo werkt het
    • Referenties
    • Partners
  • WERKEN BIJ
  • CONTACT
  • Klik om het zoekinvoerveld te openen Klik om het zoekinvoerveld te openen Zoek
  • Menu Menu
  • Nieuwsberichten
  • Blogs
  • Brochures

GASTVRIJHEID IN DE ZORG – 5 TIPS OM DE GASTVRIJHEIDSBELEVING TE VERGROTEN

Gastvrijheid in de zorg is een ‘hot topic’ op het moment.
Gastvrijheid is een beleving, een gevoel. Hoe verbetert u deze beleving?

1. Denk vanuit de ervaring van de bewoner.

‘Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet’ Bekijk de service die u verleent eens vanuit de ogen van uw gast. Wat ervaart u en wat zou net dat stapje extra zijn waardoor uw ervaring prettiger wordt?

2. Toon persoonlijke betrokkenheid en aandacht

Een actieve luisterhouding is cruciaal in de gastvrijheidsbeleving, de voorwaarde is echter wel dat dit oprecht is. Een geforceerde glimlach en een ingestudeerd praatje wordt als onprettig ervaren.

3. Verdiep u in uw doelgroep.

Gastvrijheid is voor iedereen. ZorgOber is gespecialiseerd op het gebied van gastvrijheid in de zorgsector. Zo komen wij bijvoorbeeld op de werkvloer veel mensen tegen met dementie, om deze groep mensen ook gastvrijheid te laten ervaren zijn er niet alleen vaardigheden nodig maar ook kennis. Daarom hebben onze medewerkers een training van samen dementievriendelijk gevolgd. Door ons te verdiepen in een veel voorkomend ziektebeeld kunnen we beter inspelen op de wensen en behoeften van onze gasten.

4. Ga niet in discussie

Ga niet in discussie met een bewoner die klachten heeft. Hoor klachten aan. Herhaal de klacht om te controleren of u het goed begrepen hebt en vraag eventueel om verduidelijking.
Toon begrip en erken het gevoel. ‘Ik begrijp dat u dit vervelend vind’ denk vervolgens mee over een oplossing. Aandacht geven is vaak al voldoende. De bewoner krijgt het gevoel dat hij gehoord en serieus genomen wordt.

5. Vraag om feedback en leer

Gastvrijheid is een continu proces, waarbij er altijd ruimte is voor verbetering.
Door feedback te vragen aan uw bewoners hoort u wat de verbeterpunten zijn.
Deel en bespreek zowel klachten als complimenten.
Wat doen we goed en wat kan beter? En wat gaan we doen om onszelf en daarmee de gastvrijheid te verbeteren?

Geïnteresseerd in flexibele en gastvrije horecamedewerkers voor in de zorg? Meer informatie over de diensten van ZorgOber vindt u op onze over ons pagina.
Of bel direct voor een afspraak!

076-2600007

Search Search

Gastvrijheid in de zorg

Met ZorgOber haalt u gastvrijheid naar de zorg. Onze medewerkers krijgen uitgebreide gastvrijheids- en bedieningstrainingen.

ZorgOber

  • Over ons
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Medewerkersportal
  • Algemene Voorwaarden
  • Anti-discriminatiebeleid
  • Privacy verklaring

Contact

  • Mail formulier
  • Tel. 076-2600007
  • Adres & contact gegevens
  • FAQ – Veel gestelde vragen

Voor Zorginstellingen

  • Zorgobers
  • Over ZorgOber
  • Contact

Voor werkzoekenden

  • Over ZorgOber
  • Werken bij
  • Medewerkersportaal
© Copyright ZorgOber | KVK: 81624263
  • Link naar Facebook
  • Link naar LinkedIn
  • Link naar Instagram
  • Link naar Mail
  • Over ons
  • Vacatures
  • Nieuws
  • Medewerkersportal
  • Algemene Voorwaarden
  • Anti-discriminatiebeleid
  • Privacy verklaring
Link naar: Dementievriendelijke ZorgObers Link naar: Dementievriendelijke ZorgObers Dementievriendelijke ZorgObersdementievriendelijkLink naar: ZorgOber brochure Link naar: ZorgOber brochure ZorgOber brochure
Scroll naar bovenzijde Scroll naar bovenzijde Scroll naar bovenzijde